تبلیغات
دالغالی دنیز - قرآن و حكومت جهانى امام مهدی (عج)
قالب وبلاگ قالب وبلاگ

دالغالی دنیز
 
اوره کلر آلیشین سئوگی اودیلا*********حیاتین لذتی محبت ده دیر

به وبلاگ من خوش آمدید
 
نوشته شده در تاریخ شنبه 25 تیر 1390 توسط حسین صولتی

اگر حكومت جهانى مهدى (عج ) سراسر جهان را فرا خواهد گرفت ، و پرچم اسلام و توحید در همه نقاط زمین به اهتزاز در مى آید، آیا در قرآن مجید این سند محكم و بزرگ و خلل ناپذیر اسلام ، سخنى در این باره به میان آمده است ؟

اگر حكومت جهانى مهدى (عج ) سراسر جهان را فرا خواهد گرفت ، و پرچم اسلام و توحید در همه نقاط زمین به اهتزاز در مى آید، آیا در قرآن مجید این سند محكم و بزرگ و خلل ناپذیر اسلام ، سخنى در این باره به میان آمده است ؟

آیات متعددى كه تاءویل آن تطبیق با حضرت ولى عصر(عج ) شده ، بسیار است (در این باره به بحار، طبع جدید، ج 151 از ص 44 به بعد مراجعه گردد)، به عنوان نمونه :
1- در قرآن كریم مى خوانیم :
((او خدائى است كه رسولش را با دلائل رهنمون بخش فرستاد تا آن را بر تمام دینها غالب گرداند هر چند این موضوع خوش آیند مشركان نیست .))
این آیه صریحا نوید مى دهد كه روزى خواهد آمد كه آئین اسلام همه ادیان و مرامها را تحت الشعاع خود قرار مى دهد و سراسر جهان زیر لواى اسلام قرار مى گیرد، كه منظور همان وقتى است كه حضرت مهدى (عج ) در سراسر جهان حكومت واحد اسلامى تشكیل مى دهد.

مشاهده کامل در ادامه متن...



 

قرآن و حكومت جهانى امام مهدی (عج)

اگر حكومت جهانى مهدى (عج ) سراسر جهان را فرا خواهد گرفت ، و پرچم اسلام و توحید در همه نقاط زمین به اهتزاز در مى آید، آیا در قرآن مجید این سند محكم و بزرگ و خلل ناپذیر اسلام ، سخنى در این باره به میان آمده است ؟

آیات متعددى كه تاءویل آن تطبیق با حضرت ولى عصر(عج ) شده ، بسیار است (در این باره به بحار، طبع جدید، ج 151 از ص 44 به بعد مراجعه گردد)، به عنوان نمونه :
1- در قرآن كریم مى خوانیم :
((او خدائى است كه رسولش را با دلائل رهنمون بخش فرستاد تا آن را بر تمام دینها غالب گرداند هر چند این موضوع خوش آیند مشركان نیست .))
این آیه صریحا نوید مى دهد كه روزى خواهد آمد كه آئین اسلام همه ادیان و مرامها را تحت الشعاع خود قرار مى دهد و سراسر جهان زیر لواى اسلام قرار مى گیرد، كه منظور همان وقتى است كه حضرت مهدى (عج ) در سراسر جهان حكومت واحد اسلامى تشكیل مى دهد.

2- در سوره انبیاء، آیه 105 مى خوانیم :
((یقینا (بدانید كه ) ما در زبور (كتاب حضرت داود علیه السلام ) نوشتیم پس از آنكه این مطلب را در ذكر (تورات ) نیز نوشته بودیم كه : حتما بندگان صالح وارث زمین مى شوند.))
این آیه حاكى است كه در كتابهاى آسمانى زبور و تورات و قرآن موضوع حكومت انسانهاى شایسته بر سراسر زمین نوشته شده است ، روشن است كه وعده خدا حق است ، روزى خواهد آمد كه بندگان صالح كه از نظر قرآن ، مسلمین راستیم هستند حكومت واحد صالحان را بر همه نقاط زمین برقرار مى سازند، كه اشاره به حكومت حضرت مهدى (عج ) است .
3- در سوره نور، آیه 55 مى خوانیم :
((خداوند با آنانكه ایمان آورده و كارهاى شایسته مى كنند وعده داده كه آنان را نماینده ((خود)) در زمین گرداند همانگونه كه گذشتگان آنان را خلیفه كرد وعده داده كه دینشان را كه براى آنها پسندیده ، نیرومند گرداند و ترسشان را مبدل به امنیت و آرامش كند، و براى من شریك نمى گیرند.
این آیه بیانگر حكومت واحد بر سراسر زمین است به آنانكه ایمان و عمل صلاح دارند (یعنى منتظر واقعى هستند و با ایمان نیك خود زمینه سازى براى ایجاد آینده درخشان مى كنند) نوید مى دهد كه خداوند حكومت زمین را بدست آنها مى سپرد، دین آنها نیرومند و قوى مى گردد، و در نتیجه آرامش و امنیت جانشین خوف و ناآرامى مى شود.
در پایان آیه اشاره به این مطلب مى كند كه حكومت آنها بر سراسر زمین براساس توحید و پرستش خداى یكتا و نفى هر گونه شرك است .
چنانكه در حدیثى پیامبر صلى اللّه علیه و آله و سلم در مورد عقائد این حكومت واحد سراسرى فرمود:
(( فلا بیقى على وجه الارض احدا الا قال لا اله الا اللّه ؛))
((هیچ فردى روى زمین نمى ماند مگر اینكه معتقد است خدائى جز خداى یكتا وجود ندارد.))
به این ترتیب مى بینیم قرآن این كتاب آسمانى نیز به حكومت درخشان و سراسر توحید آینده كه همه مرم تحت پرچم توحید قرار گرفته و مردم صالح زمام امور را بدست مى گیرند خبر مى دهد.
4- قرآن پس از ذكر فرعون و فرعونیان در این آیه مى فرماید:
(( وَ نُرِیدُ أَن نّمُنّ عَلى الّذِینَ استُضعِفُوا فى الأَرْضِ وَ نجْعَلَهُمْ أَئمّةً وَ نجْعَلَهُمُ الْوَرِثِینَ * ))
((ما بر این اراده كردیم كه به مستضعفان نعمت بخشیم و آنها را پیشوایان و وارثین روى زمین قرار دهیم .))
این آیه گر چه در ماجراى موسى علیه السلام و فرعون نازل شده كه خداوند موسى علیه السلام را بر فرعون و فرعونیان پیروز كرد و مستضعفان را به رهبرى موسى علیه السلام به حكومت رسانید، ولى این آیه هرگز مربوط به زمان خاص موسى علیه السلام نیست بلكه یك بشارت عمومى است در مورد پیروزى حق بر باطل ، كه سرانجام این پیروزى بطور جامع و كامل و جهانى بدست مهدى آل محمد صلى اللّه علیه و آله و سلم صورت مى گیرد، چنانكه در روایات به این مطلب تصریح شده ، و مهدى (عج ) و پیروانش به موسى علیه السلام و پیروانش تشبیه شده اند و در روایت مى خوانیم ، امام سجاد علیه السلام فرمود:
((سوگند به كسى كه محمد صلى اللّه علیه و آله و سلم را به حق بشارت دهند و بیم دهنده قرار داد، نیكان ما همانند موسى علیه السلام و پیروانش ‍ هستند و بدان ما همانند فرعون و پیروانش مى باشند.))
و امام على علیه السلام در تفسیر آیه فوق فرمود:
((این گروه آل محمد صلى اللّه علیه و آله و سلم ، خداوند مهدى آنها را بعد از زحمت و فشارى كه بر آنان وارد مى شود برانگیزد و به آنان عزت مى دهد و دشمنان آنان را ذلیل و خوار مى كند.))





.: Weblog Themes By Pichak :.





ابزار وبلاگنویسان
ابزار وبلاگنویسان





تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | طراحی : پیچک
قالب وبلاگقالب وبلاگ